vart är sommaren?

Det blir inte så ofta som jag bloggar numera. Det är periodvis det där har jag märkt.
Men ska försöka knåpa ihop några rader iaf.

Denna vecka har det varit mycket som man ska ta in angående jobbet. Eftersom Fina Frösöhöjden ska lägga ner så kommer jag att börja jobba på ett annat ställe till hösten(förhoppningsvis). Den här sista sommaren så ska vi bedriva ett kortids ist för ett säbo. Vi är "bara" 4 ordinarie kvar utav hela personalstyrkan, så vi får förlita oss på varandra och oss själva och våra duktiga vikarier som jag hoppas vill jobba hos oss denna sista sommar.

Ett kortidsboende innebär att dom som bor där har ett beslut som sträcker sig i 3 veckor i taget. Det blir mycket för oss som ska jobba. Ena dagen flyttar en ut, nästa dag kommer det en ny. Man ska lära känna dessa människor på kort tid och göra deras vistelse så bra som möjligt.
Nog om jobbet.

4 dagars helg denna helg. Ledig tills på tisda eftermiddag:) GRETT!! Inge vidare väder ännu men till veckan skulle de bli sommarvärme, bara för att man jobbar. Men jag hoppas det är fint även torsdag och fredag, för då är jag ledig. Barnen vill också ha sommar och sol så dom kan springa ute barfota och leka och busa. Vi tänkte även ta och inviga lekställningen som Jocke byggde förra sommaren. Tjejerna får ta å bjuda in lite kompisar kanske:)

Mvh Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0